Lay’s chips sajtos 70g

399 Ft

70 g

Availability: 22 készleten

Cikkszám: SSNAS107 Kategória: Címkék: , , , ,

1. Tudtad, hogy a chips víztartalma az élelmiszerek között a legalacsonyabb? Mindössze 2%!
2. Neferuptah egyiptomi királynő krisztus előtt 1814-ben épült piramisába tökéletesen belefért volna az a krumpli mennyiség, amelyből a 2019-ben eladott Chio chipsek készültek.
3. Tudtad, hogy külföldön létezik juharszirup és szalonna ízesítésű chips?
4. 1 kiló chips előállításához 3,5 kiló burgonyára van szükség
5. A Chio név a Carlo, Heinz és Irmgard von Opel nevek kezdőbetűjéből ered
6. A zacskóban a levegő nem átverés, az menti meg a chipset a teljes összezúzódástól.
7. A világ legnagyobb zacskós chipsében 1140 kiló krumpli szirom volt
8. Több európai országban is a paprikás „Ungarisch” chipsek magasan a legkedveltebbek, 51 éve Magyar paprikával készül.
9. A chips 100 évvel ezelőtt disznózsírban készült
10. Magyarországra a chips a 90-es években jutott el a chips, de már a 80-as években is gyártották itthon kis mennyiségben.
11. A világon az első ízesített chipsek ecetes-sós és sajtos-tejfölös verziók voltak Írországban.
12. 15 évvel ezelőtt Franciaországban feltalálták a kék- lila verziót

Pepsi (2008 óta pepsi-ként stilizálva, korábbi stilizált alakja: PEPSI) a PepsiCo bejegyzett védjegye, egy népszerű szénsavas üdítőital, mely a világ szinte összes országában kapható. A Pepsi a világ egyik legismertebb márkaneve. Legnagyobb riválisa a Coca-Cola. (A cég rövidített neve PepsiCo és nem Pepsi!)

A PepsiCo cég a Pepsi márkájú üdítő gyártásához csak az ital alapjául szolgáló kólasűrítményt gyártja, amelyet a világ számos országában található helyi palackozó cégek vásárolnak meg. Ezek a palackozó cégek a számukra kijelölt területre kizárólagos jogokkal rendelkeznek. A koncentrátumból ivóvíz és édesítőszerek hozzáadásával készül a palackokba és alumíniumdobozokba töltött kóla. A koncentrátumot emellett éttermek számára is értékesítik, ahol a szódavizes hígítást az italautomaták végzik el.

Többféle ízű Pepsi kapható. A leggyakoribb ízvariáns a csökkentett energiatartalmú (Diet Pepsi), de létezik cukormentes változat (Pepsi Light, Pepsi Max) és citromos ízesítésű (Pepsi Twist) változat is.

A Pepsi Cola története 1898-ban kezdődött, amikor Caleb D. Bradham new berni gyógyszerész az Amerikai Egyesült Államok-beli Észak-Karolinából a szénsavas víz, cukor, vanília, kóla olajok és mogyorók különféle vegyítésével kísérletezett, ekkor fedezte fel a Pepsi-Colát. Az egyik kombinációt, amely a barátainak leginkább ízlett, elnevezte Brad’s Drinknek. 1902-ben nevet változtattak, és a pepszinből eredeztették a márkanevet, amellyel utaltak gyógyhatására. A mai napig a gyermekorvosok előszeretettel ajánlják a terméket a hasfájós gyerekeknek. Így kapta Bradham itala a Pepsi-Cola nevet. Öt évvel később már hivatalosan is bejegyezték a terméket, emésztést elősegítő termékként reklámozták az újságok.

1905-re a termék iránti kereslet akkorára nőtt, hogy átlépte Bradham gyártási lehetőségeit. A cég ekkor úgy határozott, hogy eladja az engedélyt az első önként jelentkező palackozó üzemnek. Az elkövetkező hat év alatt kétszázötvenre emelkedett a Pepsit gyártók száma.

Tizenhét év siker után a cukorpiac válságba került, s ez Bradhamet a vállalat eladására kényszerítette. 1922 és 1933 között mindössze háromszor ajánlotta fel a Coca-Colának megvételre a Pepsit, amit a Coca-Cola minden esetben elutasított. Lehet, hogy az nagy hiba volt, mert a Coca-Cola és a Pepsi a mai napig komoly vetélytársak a piacon.

Egy pár sikertelen év után a Luft és Goth vette át a céget, akik eredetileg édességek értékesítésével foglalkoztak, és elhatározták azt, hogy ehhez a tevékenységükhöz kapcsolják a Pepsi Cola forgalmazását. Egy új vállalat jött létre, a Pepsi Cola Company és ezzel együtt kezdetét vette a mai napig fennálló Pepsi ital sikere. Az 1930-as évek végére a Company annyira megerősödött, hogy terjeszkedni tudott az Egyesült Államokon kívül is: Kanadába, Mexikóba, sőt eljutott Európába is: Nagy-Britanniába. Valamint ekkor költöztette át központját a New York állambeli Long Islandre.

1936-tól a Pepsit 12 unciás palackokban kezdték el forgalmazni 5 centes áron, szemben a Coca-Cola 6 unciás palackjával. Mivel az amerikai hadsereg a Coca-Colát nevezte ki hivatalos üdítőitalának, a Coca-Cola megvetette a lábát számos tengerentúli piacon is, éppen ezért kezdett a Pepsi még erőteljesebb növekedésbe.

A Pepsi-Cola Company, mint innovatív vállalat, az Amerikai Egyesült Államokban elsőként használta ki reklámcélból az országos rádiót. A negyvenes évek elején jelentek meg az első Pepsi-Cola dobozos italok. A második világháború idején mintegy a szövetségeseket támogató jelzésként változtatott az eddigi logójának a színein, és az amerikai lobogó színeit, a pirosat, a fehéret és a kéket öltötte magára.

1950-ben alakult meg a Pepsi-Cola International Ltd., amely már kétszáz gyártóval rendelkezett közel hatvanegy országban. A hatvanas években a cég számára a legjelentősebb lépés az volt, hogy a Szovjetunióba is eljuttatta az italt.

1965-ben újabb sikereket könyvelhetett el a vállalat. A Pepsi-Cola International Ltd egybeolvadt a sós snack első igazán sikeres szereplőjével, a Frito Lay-jel, melynek következtében létrejött a Pepsico. Valamint ebben az évben megnyitották az első kelet-európai gyárat a romániai Konstancában. Marketingtevékenységük az igényes fiatal felnőttekre épült, melynek során a Pepsi azonosult az új generációval. A nyolcvanas években Michael Jackson, Tina Turner, David Bowie, MC Hammer, Madonna és Janet Jackson kezdték el reklámozni a Pepsit.

A vállalat üdítőital- és snackmárkái a Föld szinte minden pontján, több mint százkilencvenöt országban jelen van. A Pepsi továbbra is elkötelezett a jó minőségű, a fogyasztók által kedvelt termékek fejlesztésére, előállítására és forgalmazására. Ez a PepsiCo világraszóló sikerének a titka. A vállalat az elmúlt évtizedben sikerekben gazdag éveket tudhat maga mögött. Szárnyalását annak köszönheti, hogy legfőbb riválisánál, a Coca Colánál jóval hamarabb kezdte szélesíteni kínálatát, elsősorban a fogyasztók által egyre inkább preferált, az egészséges életmódhoz illeszkedő termékekből.

A két nagy kólaóriás útja 2000-ben vált látványosan ketté, amikor a PepsiCo megvásárolta a Gatorade sportitalt, és a világ legnépszerűbb sportitalává tette. Az amerikai sportitalfogyasztás nyolcvan százalékát például ez a termék adja. Ugyancsak jelentős előnnyel vezet Tropicana márkája a világ gyümölcslevei között.

A PepsiCo forgalmának ma már csak húsz százaléka származik a kóla, illetve más szénsavas üdítőitalok értékesítéséből, bevételének nyolcvan százalékát ugyanis a vásárlók által egyre jobban keresett egyéb ital- és élelmiszermárkák biztosítják.

1997-ig tulajdonában volt a KFC (Kentucky Fried Chicken), a Pizza Hut és a Taco Bell, de ezen gyorsétteremláncokat kiszervezték, és Tricon Global Restaurants néven új vállalattá alakultak. (Ezt a vállalatot ma már Yum! Brands-nek hívják.)

Forrás: https://hu.wikipedia.org/

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

Csak bejelentkezett és a terméket már megvásárolt felhasználók írhatnak véleményt.

Shopping Cart
Call Now ButtonSöci hívása